Logo
A Balkán lőporos hordója – Bevezetés
2018.06.04.

Szerző:

Van ez a balkáni imádat, ami úgy terjed, mint nemibaj egy török háremben. Eszméletlenül szexi és eredeti. Temperamentumos és őszinte, valamint határtalanul vendégszerető. Ilyen feltételek mellett, amit a Balkán kínál nem volt nehéz összeszedni nekem és Petinek tíz embert. Már a tavalyi albáni “utolsó titkunk” után körvonalazódni látszott egy újabb balkáni expanzió. A listánkon ott volt Koszovó és Montenegró is, de végül azért döntöttünk Bosznia mellett, mert eljött az ideje annak, hogy végre Szarajevó és Mostar klasszikusait élőben is élvezhessük. Nekem már volt szerencsém bejárni még tavaly az ország északi, főleg szerbek lakta vidékét. Az ott tapasztaltak is nagyban hozzájárultak, hogy Bosznia mellett döntsünk.

Az ilyenkor szokásos repjegy – és szállásfoglalás, valamint autóbérlés a Peti hatáskörébe tartozott. Nekem jutott egy laza, de tartalmas programtervezet összerittyentése. Mondhatni percről-percre mindent megtervezünk. Persze számolunk azzal is, hogy beüthet egy csúszás a programban. A lényeg, hogy jó dolog, ha van komplett haditerv.

A június első hetére belőtt indulásunk szinte garantálta, hogy napos időket fogunk kifogni. Nem egész öt napunk volt rá, hogy az ország egy újabb szeletét ismerjük meg. A többieknek ez volt az első bosnyák szűzvesztés, tehát volt izgalom.

A főhadiszállásunk nem egy városban volt. Most okosabbak voltunk. Időrendben Mostar, Trebinje és Szarajevó volt az a három város, ahol éjszakánként ágynak dőlhettünk. Rajtuk kívül megízleltük a derviséletet Blagajban, időutazásban vettünk részt Počiteljben, pancsoltunk Neumban, rallyztunk a bosnyák szerpentineken, de volt itt gigantikus háborús emlékmű, trileče mánia és még sok minden.

Minden adott volt, hogy tizenkét kíváncsi lélek élményekre kiéhezve támadja be Boszniát. Az utazó brigád a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér parkolójában találkozott.

A repüléssel nem volt semmi gond, függetlenül attól, hogy a csapat tagjai közül volt olyan, aki először repült. Jól bírták a strapát. Nem hánytak be a szomszédnak, nem pánikoltak.

Miután megérkeztünk az autókölcsönző felé vezetett utunk. Vagyis csak vezetett volna, mert se híre, se hamva nem volt annak a cégnek, ahonnan az autóinkat lefoglaltuk. Kezdődött a vadászat, mert egyszerűen nem tudtuk az elején, hogy mi merre. Kínomban röhögtem volna, ha egy fantomcégnél béreltük volna a kocsinkat, de szerencsére előkerült a fickó, aki eredetileg várt ránk a reptér kijáratánál, csak minket elfelejtettek értesíteni erről. A bandánál volt hazai pálinka, így az elvesztegetett időt legalább kipótoltuk folyékony örömökben.

Egy kis késéssel, de legalább úton voltunk Mostar felé. A Neretva völgye és gyönyörű szerpentinei bámulatosak. Élő példája annak, hogy élőben sokkal szebb átélni dolgokat, mint csak olvasni róla. Bosnyák annexiónk itt vette kezdetét.

Költségvetés (5 napra / fő):

• 15:35: indulás Budapestről
  • 16:40: érkezés Szarajevóba
  • 15:10: autó átvétel
  • 19:45: érkezés a szállásunkra: Hotel Patria (Mostar)
  • 20:00 – 20:30: a szállások elfoglalása, becsekkolás

Borka Zoltán
Sárik Éva, Kádek Péter, Kázmér Miklós, Rybár Patrik

Címkék: , , , , , , , , , , , ,
Ne maradj le az új beszámolóról, IRATKOZZ FEL! Mi értesíteni fogunk.