Logo
Csernobil A Tiltott Zóna Titkai
2018.10.12.

Szerzők: és

2. Nap: Kijev Történelmi Szépségei >

3. Nap: Csernobil A Tiltott Zóna Titkai

A harmadik nap hajnalán egy kisbusz várt minket a szállás előtt, hogy elvigyen minket a világ egyik legmisztikusabb helyszínére, Csernobilba. Az út során egy rövid ismertetőt kaptunk a zóna történetéről és a szabályokról, amelyeket szigorúan be kellett tartanunk. Az angol nyelvű idegenvezetés lehetővé tette, hogy minden információt megértsünk.

Kijevet elhagyva Ukrajna valós arcával találkoztunk. A két órás út után megérkeztünk az első ellenőrzési ponthoz, ahol útleveleinket ellenőrizték a katonai védelem alatt álló területre való belépés előtt.

Csernobil városában megállva először az atomerőmű felépítésének és működésének titkait fedeztük fel. Megtekintettük a takarításra használt munkagépeket és a várost, amely meglepő módon lakható állapotban van. Egy helyi étteremben ebédeltünk, ahol a helyi ízek mellett a történelmi atmoszféra is lenyűgözött minket.

Innen továbbindultunk Pripjaty felé, ahol egy újabb ellenőrző ponton kellett áthaladnunk. Az út során átmentünk a hírhedt Vörös Erdőn, ahol a sugárzás jelenlétét csak a doziméterek jelezték.

Pripjatyban egy újabb ellenőrző pont után idegenvezetőnk tapasztalatának köszönhetően feljutottunk egy panelház tetejére, ahonnan lenyűgöző kilátás nyílt az egész városra. Megnéztük az uszodát, iskolát, boltokat, játszóteret, az óriáskereket és a főteret. A városban sétálva olyan érzés fogott el minket, mintha egy elhagyatott zombifilm díszletében járnánk. Az épületek szétrabolva, benőve a természettel, könyvekkel, bútorokkal szanaszét dobálva. Megnéztük a híres vidámparkot is ami mindössze 1 napi üzemelt.

Az út során megtekintettük a Duga-radart, egy monumentális építményt, amely a hidegháború idején a világ egyik legnagyobb radarjaként szolgált. Az építményt egy gyerektábornak álcázták, hogy elrejtsék a nyilvánosság elől.

Az utolsó megállónk a 3. reaktor volt, ahol kívülről csodálhattuk meg a híres kupolát. Bár a reaktorba csak külön engedéllyel és kisebb csoportokban lehet bejutni, a látvány így is lenyűgöző volt.

A “túra” végén minden ellenőrző ponton sugárzásméréseknek vetettük alá magunkat, hogy biztonságosan hagyjuk el a zónát. Hazaérve megvitattuk a látottakat és a nap fáradalmait pihenéssel zártuk, felkészülve az utolsó nap kihívásaira.

4. Nap: Kijev Rejtett Kincsei >

Kádek Péter, Gogola Máté
Kádek Péter, Daniel Szkaliczki

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Ne maradj le az új beszámolóról, IRATKOZZ FEL! Mi értesíteni fogunk.