Logo
Kijevi kalandozások
2018.10.14.

Szerzők: és

1. Nap: Az Ismeretlen Városba Érkezés

Mikor megérkeztünk Kijevbe Budapestről, a repülőtérről a város szívébe való bejutás kihívássá vált, mivel semmilyen térképünk vagy internet-hozzáférésünk nem volt. A nyelvi akadályok ellenére, a helyiek segítőkészségének köszönhetően, sikerült eljutnunk a főpályaudvarra egy marshrutka busszal, majd onnan a metró segítségével közel a szállásunkhoz. Szerencsére Viberen elértük a szállásadónkat, aki személyesen adta át a kulcsokat, és így a helyiek útmutatása alapján hamar elfoglalhattuk a szállásunkat. Este egy közeli étteremben vacsoráztunk, ahol a személyzet nem beszélt angolul, de a finom csevapcsicsa, vodka és sör mellett a nyelvi korlátok is elhalványultak, és az egész este mindössze 110 euróba került 12 személyre.

2. Nap: Kijev Történelmi Szépségei

A második napunkat egy gyors reggelivel kezdtük a sarki McDonaldsban, ami után azonnal a metróra szálltunk, hogy meglátogassuk az Örök Dicsőség szobrát. A szobortól csodálatos volt a kilátás a városra, és alatta egy lenyűgöző második világháborús kiállítást tekinthettünk meg, amely több mint 10 000 régi fotót tartalmazott. A városban sétálva véletlenül egy helyi piacra bukkantunk, ahol számos egyházi tárgyat lehetett vásárolni. Egy kiadós ebéd után meglátogattuk a Pecserszka Lavra kijevi barlangkolostort, ahol betekintést nyertünk az ortodox egyház titokzatos világába. A napot a város főterén zártuk, ahol belemerülhettünk a kijevi esti élet pezsgésébe, mielőtt gyalogosan visszatértünk a szállásunkra.

3. Nap: Csernobil A Tiltott Zóna Titkai >

4. Nap: Kijev Rejtett Kincsei

A negyedik napon úgy döntöttünk, hogy a város eddig még fel nem fedezett részeibe látogatunk el. Elsőként a Dinamo Kijev labdarúgócsapat stadionját tekintettük meg egy rövid túra keretében. A stadiontól nem messze található emelkedő parkból gyönyörű kilátás nyílt a Dnyeper folyóra és a környező városrészekre. Ezután meglátogattuk a Szent Mihály székesegyházat és a mellette található Külügyminisztériumot, ahol éppen egy katonai kiállítást rendeztek. A nap végén kalandos útra vállalkoztunk a reptér felé: lekéstük a buszt, de sikerült elkapnunk egy taxit, ami 20 euróért gyorsan kivitt minket a reptérre, bár az 8 személyes autóban 12-en zsúfolódtunk össze.

Kádek Péter, Gogola Máté
Kádek Péter, Daniel Szkaliczki

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Ne maradj le az új beszámolóról, IRATKOZZ FEL! Mi értesíteni fogunk.